Η Δημοτική Συγκοινωνία είναι δημοτική υπηρεσία εν ου παικτοίς

Με κακοπληρωμένους, «ενοικιαζόμενους» οδηγούς
η Δημοτική Συγκοινωνία
για 5η συνεχόμενη χρονιά



Πόση ανοχή θα έδειχναν στη δημοτική διοίκηση Αμπατζόγλου οι πολίτες και πολίτιδες της πόλης μας, αν γνώριζαν ότι το μόνο μέσο μεταφοράς που έχει μείνει στην πόλη μας για να μεταφερόμαστε στο εσωτερικό της, λειτουργεί σε συνθήκες επιεικώς αρνητικές;

Στη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής της 23.01.24 για μία ακόμη χρονιά η δημοτική διοίκηση έφερε προς συζήτηση και λήψη απόφασης για κατακύρωση δημοτικού διαγωνισμού σε εργολαβική εταιρεία που θα παρέχει την «ενοικίαση» οδηγών για τη λειτουργία της δημοτικής συγκοινωνίας του Αμαρουσίου.

Με αυτή τη μέθοδο που επιλέγει να στελεχώνει διαχρονικά τη Δημοτική Συγκοινωνία η δημοτική διοίκηση Αμπατζόγλου διακινδυνεύει ευθαίως την ποιότητα που οφείλουν να έχουν σε όλες τις προηγμένες και -ιδίως «μητροπολιτικές»- πόλεις στον κόσμο οι υπηρεσίες μεταφοράς ανθρώπων.

Η δικές μας θέσεις

Η μη κομματική, ανεξάρτητη, ενωτική, δημοκρατική δημοτική παράταξη «Μαρούσι Αδέσμευτη Φωνή» δια του εκπροσώπου της/μέλος του συμβουλίου της Δημοτικής Επιτροπής, διατύπωσε τις απόψεις της επάνω στο θέμα ως εξής:

1) Η δημοτική διοίκηση δεν ξεκίνησε να λειτουργεί τώρα τη Δημοτική Συγκοινωνία, ώστε να χρησιμοποιεί εργαζόμενες/ους δοκιμαστικά ή πρόσκαιρα. Τα δημοτικά λεωφορεία είναι δρομολογημένα στην πόλη μας από τη δεκαετία του 1990.

Ως δημοτική διοίκηση που διαχειρίζεται τα ζητήματα της πόλης τα τελευταία 18 χρόνια, έχει την πλήρη και αποκλειστική ευθύνη για το γεγονός ότι λειτουργεί την πλέον χρήσιμη υπηρεσία της πόλης μας με μη μόνιμους οδηγούς.

2) Οι «εποχιακοί» εργαζόμενες/οι δεν αποκτούν δεσμούς με την εργασία. Δεν ξέρουν που θα τους «ενοικιάσουν» κάθε χρονιά οι εταιρείες που τους/τις διακινούν. Αυτό το ζητούμενο είναι εξόχως σημαντικό, αφού οι οδηγοί λεωφορείων έχουν την ευθύνη εκατοντάδων ανθρώπων, όλων των ηλικιών σε κάθε τους δρομολόγιο. Μεταφέρουν τα παιδιά μας από το σχολείο στο σπίτι και τα φροντιστήρια. Οφείλουν να έχουν μεγάλη εξοικείωση με τους δρόμους της πόλης, εμπειρία στην οδήγηση των συγκεκριμένων οχημάτων, ακόμη και να γνωρίζουν τους καθημερινούς/ες επιβάτες/ισσες κατοίκους, ώστε να έχουν τη δυνατότητα επικοινωνίας για τη διαχείριση τυχόν «έκτακτων» συνθηκών με μεγαλύτερη ευκολία.

3) Από τη μελέτη της σχετικής σύμβασης με την ιδιωτική εταιρεία/εργολάβο πληροφορηθήκαμε ότι το κριτήριο εμπειρίας για την παροχή οδηγών είναι το επαγγελματικό δίπλωμα, αλλά όχι η αποδεδειγμένη επαρκής εμπειρία. Αρκεί η υπεύθυνη δήλωση της εταιρείας του εργολάβου!!!

Κοντά στο ένα εκατομμύριο για τον ίδιο εργολάβο
μόνο τα τέσσερα τελευταία χρόνια

Το ποσό ενοικίασης 8 οδηγών έχει προϋπολογιστεί από τη δημοτική διοίκηση ότι θα κοστίσει 198.000 ευρώ για ένα έτος. Από τη μελέτη μας στα σχετικά έγγραφα του σχετικού διαγωνισμού που ζητούσε η δημοτική διοίκηση να επικυρώσουν ή όχι τα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής, προέκυψε ότι η ανάδοχος εταιρεία για την «παροχή» των ενοικιαζόμενων οδηγών, για ακόμη μία, πολλοστή, χρονιά ήταν η μοναδική που συμμετείχε στον εν λόγω διαγωνισμό.

Άλλο ένα εντελώς «περίεργο» περιστατικό γύρω από αυτόν τον διαγωνισμό είναι ότι το ποσό προσφοράς της εταιρείας ήταν 197.755 ευρώ, δηλαδή μόλις 245 ευρώ κάτω από το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού!!!
Κάποιος/α στέλεχος εργολαβικής εταιρείας που μετέχει σε διαγωνισμούς του δημοσίου ίσως έλεγε ότι η δημοτική διοίκηση είχε ακριβέστατες πληροφορίες για το ποιου είδους εταιρείες θα συμμετέχουν στο διαγωνισμό και έτσι, να γνωρίζουν πώς παράγεται το δικό τους κόστος.
Ίσως να έλεγε πως και η εταιρεία-ανάδοχος μάντεψε ότι δεν θα έχει κανέναν ανταγωνισμό κατά τη διαδικασία του διαγωνισμού και πρόσφερε την ανώτατη δυνατή τιμή στον εργοδότη-Δήμο Αμαρουσίου.

4) Κατά τη συνεδρίαση παρευρέθηκαν συνδικαλιστές εργαζομένων στον Δήμο μας, αλλά και εκπρόσωπος από το δευτεροβάθμιο σωματείο εργαζομένων των ΟΤΑ. Κατέθεσαν τις γνώσεις του, αλλά και σοβαρές καταγγελίες που εκθέτουν τη δημοτική διοίκηση Αμπατζόγλου. Συγκεκριμένα, ενημέρωσαν ότι ο συγκεκριμένος εργολάβος παροχής «ενοικιαζόμενου» προσωπικού παίρνει για τέταρτη συνεχή χρονιά τον εν λόγω διαγωνισμό συγκεντρώνοντας το ποσό που κοντεύει να φτάσει το 1 εκατομμύριο ευρώ. Ότι ο ίδιος εργολάβος είναι ο μόνιμος προμηθευτής «ενοικιαζόμενου» προσωπικού σε πολλές «υποθέσεις» έκτακτου προσωπικού που διαχειρίστηκε τα τελευταία χρόνια η δημοτική διοίκηση…

Κατέθεσαν ακόμη ότι οι συνάδελφοί τους «ενοικιαζόμενοι» οδηγοί, ιδίως παλαιότερων ετών, έχουν ενημερώσει τους συνδικαλιστές ότι εργάζονται για λιγότερο από 800 ευρώ το μήνα, τα οποία πολλές φορές αργούν αν τα πάρουν.
Αν ισχύουν αυτές οι πληροφορίες, προκύπτουν σειρά από θέματα, όπως ασφάλειας και υπομισθωδότησης, που αναδεικνύει πως προκύπτει υπερκέρδος εις βάρος της διασφάλισης της ποιότητας της υπηρεσίας.

Το σημαντικότερο από όλα όμως που αποκάλυψαν οι συνδικαλιστές που περευρέθηκαν στη συνεδρίαση είναι ότι από έρευνα που έκαναν στο αρμόδιο υπουργείο, η δημοτική διοίκηση Αμπατζόγλου ΔΕΝ έχει καταθέσει αίτημα για την απόκτηση μόνιμου προσωπικού για τις θέσεις οδηγών δημοτικών λεωφορείων!!!

Ο συνδυασμός: α) ένας και μοναδικός εργολάβος στους σχετικούς διαγωνισμούς, β) σχεδόν μηδενική παροχή έκπτωσης με εξάντληση του ανώτατου ορίου του προϋπολογισμού, γ) υπομισθοδότηση των «ενοικιαζόμενων» οδηγών, δ) μη κατάθεση αιτήματος από τη δημοτική διοίκηση αιτήματος και οργάνωση των σχετικών διαδικασιών για την απόκτησή του … δημιουργεί ένα πλαίσιο πάρα πολύ αρνητικό για τη δημοτική αρχή Αμπατζόγλου σε ό,τι αφορά τη δημοτική συγκοινωνία.

Γι’ αυτούς τους λόγους, ο εκπρόσωπος μας στη Δημοτική Επιτροπή, κατά την τοποθέτησή του εξέθεσε όλα τα παραπάνω και έκανε τις αξιολογήσεις τους και καταψήφισε την κύρωση του σχετικού διαγωνισμού.

Πρόταση πολιτικής
για τη Δημοτική Συγκοινωνία του Δήμου μας

Η παράταξή «Μαρούσι Αδέσμευτη Φωνή» τάσσεται:

  • υπέρ της πρόσληψης μόνιμων οδηγών με επαρκή εκπαίδευση, για την ασφάλεια τη δική τους και των επιβατών,
  • υπέρ της πληρωμής τους με επαρκή μισθό και πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα που θα λαμβάνουν οι ίδιες/οι για την προσφορά της εργασίας τους, χωρίς τη διαμεσολάβηση κάθε είδους εργαλάβους «ενοικίασης» ανθρώπων,
  • υπέρ της τακτικής ιατρικής τους αξιολόγησης και φροντίδας, ώστε να έχουν τη φυσική κατάσταση για να ανταπεξέρχονται στα δύσκολα καθήκοντά τους,
  • υπέρ της ύπαρξης άρτιου συνεργείου στον δήμο μας που θα συντηρεί με τα υψηλότερα στάνταρτ ποιότητας τα οχήματα,
  • υπέρ της ύπαρξης ικανού αριθμού λεωφορείων που θα εξυπηρετεί πλήρως τις ανάγκες των Μαρουσιωτισσών και Μαρουσιωτών και που θα ενισχύει την τοπική αγορά και τα τοπικά καταστήματα, κάθε ημέρα της εβδομάδας.
  • Και όχι τα συμφέροντα των Mall, όπως επέλεξε να κάνει -κατά προτεραιότητα- η παρούσα δημοτική αρχή τα τελευταία χρόνια.

Αντιθέτως, η διαδικασία της δημοτικής αρχής Αμπατζόγλου την οποία καταψηφίσαμε, θέτει ευθέως ερωτήματα διαφάνειας, ασφάλειας, οργάνωσης του δήμου, παράδοσης των πόρων του Δήμου σε συμφέροντα, από τα οποία δεν έχουν να κερδίσουν τίποτε οι κάτοικοι της πόλης μας. 

————————————
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | Από τη δραστηριότητα των εκπροσώπων μας στα θεσμικά όργανα του Δήμου 12.02.24

Σχολιάστε